De opdracht

Opdracht 1:

Maak individueel de queeste
 

Opdracht 2:

Maak per 4 een videodagboek uit het leven van een kruisvaarder. Je omschrijft historisch correct drie verschillende dagen.

DAG 1

Jullie eerste videodagboek handelt over jullie vertrek. Je geeft een antwoord op volgende vragen:

  • Wat nemen jullie mee?
  • Wat is de reden van jullie vertrek?
  • Waar gaan jullie naar toe?
  • Hoe zijn jullie van plan om daar te geraken?

DAG 2

Je tweede videodagboek omvat een dag tijdens de kruistocht. Omschrijf de levensomstandigheden en hoe jullie de tijd verdrijven op deze zware queeste.

DAG 3

Je laatste videodagboek maak je na jullie tocht. Hierbij geef je een antwoord op volgende vragen:

  • Hebben jullie je doel wel/niet bereikt?
  • Wat zijn de gevolgen voor jullie?
  • Wat zijn de positieve gevolgen van jullie kruistocht voor de wereld?
  • Wat zijn de negatieve gevolgen van jullie kruistocht voor de wereld?

Voor het maken van je dagboeken vind je genoeg correcte inspiratie op de pagina "Bronnen".

NIET VERGETEN:

  • Je fragment moet historisch correcte informatie bevatten.
  • Elk filmpje moet een situering in TIJD en RUIMTE bevatten.
  • Elk filmpje moet tussen de 2 en 3 minuten duren.
  • Maak het een beetje spannend en wees creatief!
  • Upload de filmpjes op YouTube en stuur de links door naar het e-mailadres van de leerkracht.
  • Je wordt beoordeeld op taal, creativiteit, historische correctheid en de duur van het filmpje
 
 
Klik nu snel door naar "Queeste"
Als je klaar bent met de queeste en de videodagboeken word je verwacht op het  overwinningsbanket  voor een kleine QUIZ!